Potęga rynku e-commerce rośnie z roku na rok i nic nie zwiastuje, żeby w najbliższym czasie mogło się to zmienić. To wszystko głównie za sprawą wygody dla zakupowiczów, ale i sprzedawców, którzy w prosty sposób mogą sprzedawać swoje produkty na wielu marketplace’ach. Jednym z nich jest Cdiscount-francuski marketplace działający na podobnych zasadach jak Amazon czy nasze polskie Allegro. Przygotowaliśmy kilka porad, które pomogą Ci rozwinąć sprzedaż online na rynku francuskim.
We francji, podobnie jak i w innych krajach europejskich zaobserwowano szalone tempo wzrostu sprzedaży produktów w Internecie. Dlatego też coraz więcej sprzedawców z polski szuka rozwiązań, aby w prosty sposób oferować swoje produkty właśnie na rynku francuskim, np. poprzez eBay, Amazon czy najpopularniejszym w tamtym rejonie Cdiscount.
Jeśli zależy Ci na sprzedaży produktów na wcześniej wspomnianym rynku francuskim najlepiej sprawdzi się platforma Cdiscount, na której rocznie zakupy robi setki milionów osób i jest ona dedykowana głównie klientom z francji.
Jak zacząć sprzedawać na Cdiscount?
Zanim wkroczysz na rynek Cdiscount sprawdź, czy Twoje produkty należą do grupy najchętniej kupowanych, jak np. ubrania, obuwie czy książki. Sporym zainteresowaniem cieszą się także artykuły AGD i RTV, jednak nie oszukujmy się -kluczową rolę odgrywa dobra jakość i konkurencyjnie atrakcyjna cena.
Podobnie jak inne marketplace tak też Cdiscount pobiera opłatę abonamentową oraz prowizję od sprzedaży, której wysokość zależna jest od kategorii, w której występują produkty. Co również ma znaczenie? Oferty w ich ojczystym języku, a także możliwość wysyłania zapytań czy swobodny kontakt ze sprzedawcą. Dlatego warto mieć w swoim zespole tłumacza lub osobę biegle posługującą się językiem francuskim – to zdecydowanie znacznie usprawni pracę.
Kolejny krok to rejestracja, która trwa zaledwie kilka minut, a następnie uzupełnienie katalogu produktów i już Twoje oferty dostępne są na rynku francuskim!
Jak sprzedawać na Cdiscount i zarabiać?
Pewnie doskonale wiesz, że samo wystawienie produktów na jakimkolwiek marketplace nie wystarczy, aby od razu cieszyć się zyskami. Niezbędna jest odpowiednia promocja i podjęcie kroków, które przyciągną wielu potencjalnych klientów, a co więcej – przekonają ich do zakupu. Jednym z nich jest ocena Sprzedawcy, która buduje zaufanie wśród potencjalnych klientów i tym samym przekonuje ich do złożenia zamówienia. Zanim jednak zakupowicze wystawią ocenę muszą trafić na Twoje aukcje! Możesz im w tym pomóc korzystając z kampanii reklamowych, które działają na podobnych zasadach jak reklamy Ads np. w Google, czyli koszt ponosisz za kliknięcie. Produkty sponsorowane będą wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, dzięki temu szansa, że klient trafi właśnie na Twoją aukcję jest znacznie wyższa, a tym samym rośnie szansa na wzrost konwersji.
W panelu sprzedawcy dostępne są także inne opcje reklamowania i promowania produktów, które przy odpowiednim zastosowaniu będą korzystnie wpływać na zwiększenie sprzedaży.
Pomoc w sprzedaży na Cdiscount
Cdiscount to ponad 23 miliony unikalnych użytkowników miesięcznie! Dlatego sprzedaż na tamtejszym rynku to ogromny potencjał dla Twojej firmy. Jeśli jesteś zainteresowany wejściem na ten rynek, chętnie Ci w tym pomożemy. Założymy konto sprzedawcy, stworzymy karty produktowe a także wypromujemy Twoje produkty! Zgłoś się do nas, a przedstawimy Ci szczegółowe informacje dotyczące współpracy.