najlepsze marketplaces do prowadzenia sprzedaży online

najlepsze marketplaces do prowadzenia sprzedaży online

Chcesz sprzedawać swoje produkty przez Internet, ale nie wiesz, gdzie? Które platformy sprzedażowe są warte uwagi? Jakie portale handlowe działają najprężniej? Dziś przedstawiamy najważniejsze i największe marketplace’y na świecie i wyjaśniamy, dlaczego marketplace polska to doskonała inwestycja, która pomnoży Twój zysk!

Czym jest marketplace?

Marketplace w dosłownym znaczeniu to rynek lub targowisko. Nazwa bardzo dobrze oddaje funkcję tych stron, ponieważ w pewnym sensie jest to internetowy bazar lub wirtualna galeria handlowa. Takie internetowe platformy zakupowe jednoczą pod sobą szyldy wielu różnych firm handlowych, by tworzyć jak największe, często ogólnoświatowe platformy zakupowe. Innymi słowy, twórca marketplace’u zapewnia sprzedawcom gotową infrastrukturę do prowadzenia biznesu, a klientom wygodny dostęp do wielu sklepów w jednym miejscu. Marketplace to największe platformy sprzedażowe, gdzie możemy kupić i sprzedać niemal wszystko!

Najlepsze marketplaces do sprzedaży online

1. AMAZON

Globalna i bardzo potężna platforma sprzedażowa. W tym roku Amazon uruchomił portal pod polską domeną. Wcześniej polscy handlowcy z powodzeniem sprzedawali swoje towary pod domeną niemiecką, wejście na rynek polski bez wątpienia polepszy jego notowania. Amazon dociera do milionów użytkowników, a kilka tysięcy polskich firm już działa i donosi sukcesy na tej platformie handlowej. To świetna opcja, jeżeli chcemy dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców. 

2. eBAY

To potęga w dziedzinie handlu internetowego i drugi największy marketplace na świecie. Platforma działa nieprzerwanie od ponad 25 lat. Zgodnie z danymi gromadzonymi przez serwis, z usług eBay skorzystało ponad 180 milionów użytkowników z kilkudziesięciu państw świata. eBay ma wersje językowe dla 24 krajów takich jak: Stany Zjednoczone, Kanada, Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Australia, Chiny, Hong Kong, Indonezja, Japonia, Malezja, Filipiny, Singapur, Tajwan, Tajlandia i Wietnam. W wielu krajach jest opcją dla tych kupujących, którzy nie chcą korzystać z usług Amazon. Klienci mogą znaleźć na tym serwisie unikalne produkty o doskonałym stosunku ceny do jakości.

3. ALLEGRO

Allegro to oczywiście dobrze znana w Polsce, najpopularniejsza (piąta co do wielkości) platforma handlowa na gruncie europejskim. Ten polski marketplace znalazł się w czołówce 10 gigantów e-commerce na całym świecie. To także największy serwis tego typu w Polsce. Firma cały czas się rozwija i ma miliony klientów, dlatego warto sprzedawać swoje produkty na tym portalu internetowym. Dzięki marketplace Allegro możesz dotrzeć do ogromnej grupy potencjalnych klientów, a portal sprzedażowy jest łatwy w obsłudze i oferuje wiele korzystnych i ciekawych funkcji dla sprzedających.

4. Cdiscount

Francuska platforma sprzedażowa z 20-letnim doświadczeniem w handlu internetowym. Skupia ponad  9 milionów oficjalnych klientów z całego świata, oraz około 20 milionów wejść niezarejestrowanych użytkowników. Ten marketplace ma około 1 mln odwiedzających dziennie. Cdiscount sprzedaje produkty w szerokim zakresie. Warto wybrać ten marketplace, ponieważ jego dochód z rocznej sprzedaży przekracza 2 mld euro. 

Wystarczy wypełnić formularz i stworzyć katalog swoich ofert. Warto wiedzieć, że ta platforma zakupowa

przesyła na konto handlującego dochód ze sprzedaży aż 3 razy w miesiącu. 

5. Etsy 

Etsy to światowy marketplace pełen kreatywnych, ręcznie wykonywanych produktów. Skupia się na pomaganiu sprzedawcom w docieraniu do klienta i sukcesywnej sprzedaży. Etsy to łatwe wystawianie oferowanych produktów oraz nieskomplikowana sprzedaż. Ta platforma sprzedażowa obsługuje ponad 30 mln klientów rocznie.

6. Kaufland

To ceniony przez polskich handlowców marketplace, na którym masz możliwość sprzedaży hurtowej i detalicznej. Kaufland.de jako platforma handlowa oferuje wiele dodatkowych usług: od narzędzi marketingowych (SEO, SEA, porównywarki cen, ulotki dla klientów), po specjalne oprogramowanie dla przedsiębiorstw. Do tego jest stosunkowo łatwym w obsłudze marketplacem, który uwzględnia wszystkie metody płatności, wsparcie sprzedawcy, oraz ma przejrzysty, zrozumiały regulamin, który ułatwia współpracę.

7. Worten 

To prężnie działający, portugalski marketplace, który uruchomił swoje platformy sprzedażowe także w Hiszpanii. Codziennie dostarcza tysiące nowych artykułów, z  ofertami w ponad 30 kategoriach, gwarantując sprzedającym i kupującym pełne bezpieczeństwo w handlu.

8. Emag

Emag marketplace sprzedaż

Jest największą internetową platformą zakupową w Rumunii z tysiącami odwiedzających klientów dziennie. Na tym marketplace detaliści mogą zarejestrować się za darmo. Ponadto ten portal handlowy z powodzeniem rozszerzył pole działań i obecnie jest dostępny na rynkach Bułgarii i Węgier, gdzie odwiedza go ponad 36 milionów użytkowników. Kilka tygodni temu pojawił się także w Polsce. 

Platformy sprzedażowe – zalety 

  • Wygoda klienta, który wykorzystując portale sprzedażowe, ma dostęp do ogromnej ilości różnorodnych towarów w jednym miejscu.
  • Przez pandemię nastąpiło nagłe przyspieszenie transgranicznego handlu elektronicznego B2C na całym świecie – sprzedając na platformach sprzedażowych możesz stać się częścią handlowej rewolucji!
  • Konsument może w dogodny sposób porównać między sobą interesujące go produkty.
  • Poprzez odgórną weryfikację sprzedających, jaką stosują portale handlowe, kupujący zyskuje nie tylko wysoki komfort ale także bezpieczeństwo transakcji.
  • Mamy możliwość szybkiego i łatwego odzyskania środków od zarządzających marketplace’em, nie wchodząc w dyskusję ze sklepem.
  • Platformy zakupowe oferują często atrakcyjne programy lojalnościowe np. Allegro Smart.
  • Portale sprzedażowe to także źródło wiarygodnych opinii, zamieszczanych przez użytkowników, które dają nam realną wiedzę na temat jakości danego produktu.