Jak zacząć sprzedawać na Amazonie?

Jak zacząć sprzedawać na Amazonie?

Jeśli chcesz wejść na rynek zagraniczny i poważnie myślisz o tym, by zwielokrotnić swój zysk, z pewnością pomyślałeś o światowych marketplace-ach, czyli platformach, które umożliwią sprzedaż Twoich produktów na całym świecie. Zastanawiasz się, jak zacząć sprzedawać na Amazonie? Wyjaśniamy!

Jak sprzedawać na Amazon?

Amazon to internetowa platforma, w której handluje cały świat! W serwisie sprzedają nie tylko największe, najbardziej znane marki, ale również te nowe, które mają szanse zaistnieć i wystartować ze swoim produktem, sprzedając go zarówno  na rodzimym, jak i zagranicznym rynku. To prosty sposób na rozwój i zwiększenie sprzedaży dla Twojej firmy. 

Mimo iż sam proces sprzedaży na Amazon jest dość prosty, to jednak by sprzedawać skutecznie, trzeba znać  procedury i działać zgodnie z regulaminem platformy, gdyż Amazon jest na tym punkcie bardzo wyczulony i mocno nastawiony na klienta. Dlatego warunkiem sukcesu jest bezwzględne przestrzeganie regulaminu stworzonego przez platformę. Aby dobrze sprzedawać na Amazon, warto jest zacząć swoją sprzedaż z fachowcami. Wiele firm powierza się w opiece specjalistom, którzy znają wszystkie procedury: bez problemu zakładają i prowadzą konto sprzedażowe danej firmy.

Jak działa Amazon?

Platforma oferuje nam kilka modeli sprzedaży. Amazon działa w ten sposób, że sprzedawca tworzy listę produktów i wystawia ją na stronie. Gdy klient postanowi go kupić dany produkt, sprzedawca otrzyma informację zwrotną. Następnie sprzedaż odbywa się według omówionego w dalszej części modelu biznesowego. Warto wiedzieć, że tak ogromna platforma jak Amazon oferuje Ci dotarcie do 340 milionów klientów na całym świecie, możliwość sprzedaży za pośrednictwem magazynów Amazon,

bezpieczne transakcje płatnicze, funkcjonalne narzędzia sprzedażowo-logistyczne, a także dostęp do raportów sprzedaży i danych zamówień. Ponadto działa prężnie  nad tworzeniem własnej marki: wystawia setki swoich produktów i oferuje szereg usług związanych z rozrywką i mediami. 

Amazon sprzedaż w Polsce

W polskich przedsiębiorcach wciąż panuje błędne założenie, że aby sprzedawać za granicą trzeba mieć zagraniczną firmę. Wcale tak nie jest! Mając polską spółkę możesz swobodnie i z sukcesem sprzedawać w wielu krajach! Ponadto zarówno koszty pracy jak i magazynowania produktów pozwalają polskim przedsiębiorcom na konkurencyjne, korzystniejsze dla kupujących ceny niz dostawca z Niemiec, Czech czy Szwajcarii. Dodatkowo Polska jest świetnie skomunikowana z Niemcami, więc wysyłka towaru z Polski do Niemiec jest niezwykle tania, zaś sprzedawca, który ma najkorzystniejsze ceny i koszty wysyłki na Amazon, może liczyć na największą liczbę klientów. 

Amazon dla sprzedawców – różne modele prowadzenia biznesu

Konto firmowe Amazon jest niezbędne, aby zacząć swoją współpracę z platformą. 

Warto jednak wiedzieć, że Amazon oferuje różne modele prowadzenia biznesu na swojej platformie. Oto one: 

  • FBA (Fulfillment by Amazon) – w tym modelu  Amazon odpowiada za zarządzanie obsługą klienta i wysyłkę zakupionych towarów. Sprzedawca wysyła swoje produkty do magazynów Amazon, skąd są one wysyłane na adres kupującego. Model biznesowy FBA jest dodatkowo płatny. 
  • FBM (Fulfillment by Merchant) – w tej metodzie sprzedawca wystawia swoje produkty na Amazon, ale ma własny magazyn, dlatego sam (lub za pośrednictwem firmy logistycznej) zarządza wysyłką i obsługą klienta.

Jak zacząć sprzedawać na amazon

Zanim zaczniesz sprzedawać na platformie, czyli zanim w ogóle rozpoczniesz rejestrację, upewnij się, że masz przygotowane kilak istotnych rzeczy:

1. Firmowy adres e-mail 

2. Aktywną kartę kredytową (akceptowane są również karty międzynarodowe)

3. Ważny paszport lub dowód tożsamości. Weryfikacja tożsamości chroni sprzedawców i klientów

4. Dane rejestracyjne firmy, w tym numer VAT.

Wszystkie te rzeczy są Ci niezbędne, aby rozpocząć sprzedaż  za pośrednictwem Amazon. Następnym krokiem będzie założenie konta na platformie. 

Sprzedaż na Amazon krok po kroku

Gdy założysz konto, czyli dokonasz rejestracji, podając niezbędne dane oraz określając metodę płatności, oraz rynki docelowe,  warto dowiedzieć się, jak wygląda sprzedaż na Amazon krok po kroku.

To ważne! 

Jeśli jesteś producentem towarów własnych, musisz wprowadzić produkty na marketplace pamiętając, że nie są one znane na Amazon, dlatego istotną sprawą jest stworzenie kart produktowych i zarejestrowanie marki własnej w EUIPO i Brand Registry. Ponadto zdecydowanie warto zainwestować w marketing, by przedstawić swój produkt odbiorcom. 

Jak w skrócie wygląda sprzedaż na Amazon? Oto instrukcja w piguce – krok po kroku:

1. Przeanalizuj rynek docelowy, sprawdź także ewentualną konkurencję.

2. Wybierz ze swojej oferty produkty, które mają szansę na wysoką sprzedaż

3. Załóż konto na Amazon, a następnie wystaw swoje produkty i przygotuj listingi, czyli karty produktowe. Pamiętaj, żeby opisy były w języku kraju, w którym je sprzedajesz. Istotne są także kody EAN, UPC, GTIN, opisy i zdjęcia produktów.

4. Zarejestruj swoją markę w Amazon Brand Registry, lub skorzystaj z wiedzy Global Marketpalce Agency – pomożemy Ci we wszystkich formalnościach.

5. Skonfiguruj ustawienia konta, VAT, politykę zwrotów i reklamacji i określ model biznesowy.

6. Określ cenę sprzedaży produktów.

7. Zacznij sprzedawać na Amazon!