Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce w 2022 roku?

Ostatnie lata na rynku e-commerce to zdecydowany wzrost sprzedaży online oraz rozwój zarówno mniejszych, jak i większych firm. Z jednej strony to plus dla wielu sklepów internetowych, z drugiej jednak wzrost konkurencji na rynku sprawia, że szukamy coraz to bardziej innowacyjnych rozwiązań, które będą miały wpływ na docieranie do coraz to większej liczby potencjalnych klientów oraz na zwiększenie ruchu i tym samym konwersji. Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Przedstawiamy nowe funkcjonalności i udogodnienia mające bezpośredni lub pośredni wpływ na rozwój Twojej firmy.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Top 5 funkcjonalności, które musisz mieć w swoim sklepie

Szybkość, prostota, wygoda to jedne z wielu cech, jakimi klienci określają zakupy przez Internet. Jednak jedno jest pewne – pokochali je tak mocno, że niektórym wręcz ciężko jest wyobrazić sobie np. spacery po galerii handlowej i długie kolejki do przymierzalni czy kasy. Rozwój rynku e-commerce to zdecydowanie ogromny krok także dla sprzedawców, którzy przy zastosowaniu odpowiednich kroków mogą wznieść swój biznes na wyższy poziom. O czym pamiętać, jak mieć przewagę nad konkurencją i co może jeszcze bardziej usprawnić zakupy w Twoim sklepie internetowym? Sprawdź i skontaktuj się z nami!

Must have – płatności odroczone

Płatności odroczone typu PayPo, Twisto czy Klarna to zdecydowany must have każdego rozwijającego się sklepu internetowego! Niezależnie od tego, jakiego typu produkty sprzedajesz powinieneś posiadać tę funkcję w swojej platformie, dlaczego? Być może klient nie jest do końca przekonany do zakupu bądź obecnie ma sporo wydatków, do wypłaty jeszcze kilka dni, gdy na sklepie prawdziwa okazja nie do przepuszczenia? To właśnie jedne z powodów, dla których warto wprowadzić płatności odroczone w sklepie internetowym. Obecnie korzysta z nich większość sieciówek odzieżowych, popularne sklepy z obuwiem i dodatkami czy nawet niektóre sklepy ze sprzętem AGD czy RTV. Jak to działa?

Klient dokonuje zakupu na sklepie, a na zapłatę ma najczęściej ok. 30 dni, następnie dostaje informację, że zbliża się termin zapłaty w określonej kwocie. Do wyboru ma spłatę całości bądź możliwość rozłożenia na raty, dzięki czemu na zakupy może pozwolić sobie nawet w gorszym miesiącu. Co ważne, platformy takie jak Klarna, Twisto czy PayPal współpracują z bankami, więc Ty jako właściciel sklepu pieniądze otrzymujesz od razu po zakupie. To metoda, która zwiększa sprzedaż w sklepie internetowym nawet o kilkanaście procent w ciągu jednego miesiąca!

Różne formy płatności i dostawy

Wydawać by się mogło oczywistością, jednak nadal wiele sklepów internetowych zaniedbuje tę ważną kwestię, jaką jest wysoka różnorodność form płatności czy metody dostaw. Klienci lubią mieć wybór, korzystają także z różnych urządzeń i udogodnień, dlatego w sklepie internetowym należy umożliwić im jak najszybsze formy płatności za zakupy. Przelew tradycyjny odchodzi w zapomnienie, a na jego miejscu króluje PayPal, BLIK czy Apple Pay, gdzie za zakupy zapłacimy tak naprawdę jednym kliknięciem. Są to wygodne, ale i bezpieczne metody płatności nie wymagające podawania za każdym razem danych karty i klienta. A co z formą dostawy? Podstawa to z pewnością dostawa kurierem (najlepiej z kilku różnych firm), odbiór w paczkomacie InPost i przesyłki za pobraniem. Dlaczego nie wystarczy jedna firma kurierska (płatność z góry i za pobraniem) oraz paczkomat? Dwie formy dostawy to zdecydowanie za mało. Klienci mają swoje ulubione firmy kurierskie, mają różne doświadczenia zakupowe czy preferują odbiór paczki z paczkomatu o dowolnej porze dnia i nocy.

Zwiększenie sprzedaży dzięki marketplace

Jak poprawić wyniki sprzedaży? Oferować swoje produkty na wielu platformach sprzedażowych! Najlepiej sprawdzą się do tego marketplace’y takie jak Amazon, Allegro, Shopee, Erly czy Empik. Wystarczy założyć konto, wystawić aukcje i popracować nad promocją produktów, a po czasie możesz cieszyć się ogromną liczbą zamówień z wielu miejsc w Polsce, ale i na świecie! To doskonała okazja, aby rozwijać swoją firmę również na rynki zagraniczne.

Pomysły na zwiększenie sprzedaży w sklepie spożywczym? Q-commerce

Opcja, która sprawdzi się w sklepach z żywnością, czyli q-commerce. Czym właściwie jest? To tzw. quick commerce, czyli szybki zakup – szybka dostawa. Najczęściej dotyczy on produktów spożywczych, które dostarczane są pod drzwi mieszkania nawet w zaledwie kilka godzin od złożenia zamówienia. Obecnie w Polsce z metody tej korzysta już Glovo czy Aldi, a jest to świetne rozwiązanie także
dla warzywniaków. Świeże owoce i warzywa na koktajl prosto pod drzwi mieszkania bez wychodzenia z domu? Opcja wręcz doskonała dla zabieganych!

Jak poprawić wyniki sprzedaży z poziomu sklepu internetowego? Cross-selling i upselling

Popularne już od pewnego czasu, natomiast nadal na czasie, a co najważniejsze -skuteczne! Upsell – proponowanie produktu podobnego, ale o wyższej jakości i tym samym w wyższej cenie. Cross-sell – propozycje produktów, które idealnie sprawdzą się w połączeniu z produktem docelowym lub takie, które również przekonają do zakupu. Cross-selling i upselling warto umieścić w karcie produktu,
ale i w koszyku. Działania te mogą zwiększyć sprzedaż o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent!

Zwiększenie sprzedaży w sklepie z dobrze zaplanowaną taktyką

Wszelkiego rodzaju działania na sklepie internetowym mogą skutkować zwiększeniem sprzedaży poprzez wzrost ruchu na stronie, ale mogą mieć też skutek odwrotny od zamierzonego. Dlatego pamiętaj, aby wszelkie zmiany wprowadzać stopniowo – krok po kroku. Oczywiście nie zapominaj o SEO, płatnych kampaniach reklamowych, wysyłaj newslettery z akcjami promocyjnymi, bądź aktywny w mediach społecznościowych. Zachęcaj klientów do zostawiania feedbacku w formie opinii, opracuj politykę zwrotów, korzystaj z remarketingu i nie zapominaj, jaką moc ma obecnie influencer marketing!